събота, 22 септември 2018 г.

Полезни сайтове - Inner Body

Интерактивно ръководство за човешката анатомия. Не само за студенти по медицина, за всички любознателни и любопитни.

Inner Body

сряда, 12 септември 2018 г.

Как се изтрива профил в Elmaz.com

Ако по някаква причина искате да изтриете профила си в този сайт за запознанства, трябва доста да търсите от къде става - не е на видно място. Ето последователността от стъпки:

- Влезте в сайта с потребителското си име и парола
- Натиснете връзката "Услуги", намираща се най-долу на сайта.
- На новата страница, която ще ви се зареди, ще видите линк "Прекратяване на регистрацията", натиснете на него.
- Ще ви се наложи отново да въведете паролата си
- Натиснете бутона "Потвърди".

Готово!

неделя, 26 август 2018 г.

Кога е най-подходящото време да кандидатстваме за работа

Най-подходящото време да кандидатстваме за работа е 9.00 ч. сутринта в сряда, твърдят британски специалисти. Почти 50 процента от хората, кандидатствали за работа в сряда, получават покана за интервю до 24 часа от пускането на обявата. Ранният час на подаването на документите е предимство, защото до обяд работодателите вече са затрупани с кандидатури.

Източник


сряда, 15 август 2018 г.

Полезни сайтове - Student.com

Student.com помага на новоприетите студенти да си намерят квартира в града, в който е университета им. Тази уеб страница не поддържа българските градове и университети, но вярвам, че много от читателите на блога са решили да кандидатстват в реномирани учебни заведения на Запад, така че сайтът може да им е полезен.


събота, 11 август 2018 г.

Няколко причини да ядем банани всеки ден

1. Подобряват зрението

Бананите съдържат известно количество витамин А, мастноразтворим витамин, който е от голямо значение за предпазването на очите и за доброто зрение.

2. Предпазват от констипация

Бананите са отличен източник на разтворими фибри. Включването на банани в редовната диета може да ви помогне да избегнете запек и други състояния, свързани с червата.

3. Помагат при депресия

Бананите са полезни за намаляване на нивата на стрес, защото съдържат триптофан, форма на протеин, който тялото преобразува в серотонин (т. нар. "щастлив хормон"), който от своя страна, ви помага да се отпуснете и подобрява настроението.

4. Помагат за свалянето на килограми

Те са сладки и могат да задоволят апетита ви, когато ви се хапва сладкиш. Освен това, този плод е богат на сложни въглехидрати, които се разграждат бавно в организма, а това спира покачването на нивото на захарта в кръвта, т.е. организмът ви произвежда по-малки количества инсулин и отслабвате по-бързо.

5. Намаляват опасността от инсулт

Учени от медицинския колеж "Алберт Айнщайн" в Ню Йорк са установили, че придържането към меню, включващо банани и други богати на калий продукти, намалява риска от инсулт.

6. Бананите могат да ви откажат от тютюнопушенето

Учени от университета в Мериленд твърдят, че бананите могат да намалят нуждата от цигари. Причината е, че в състава им има голямо количество триптофан, при чието усвояване в организма се синтезира кинуренова киселина. А именно тази киселина помага за отърваване от никотиновата зависимост.

Източник

И едно видео описващо полезните ефекти на бананите:


неделя, 15 юли 2018 г.

Боб в микровълновата?

Наскоро си купих пакет суров боб, защото много ми се беше дояло. Едва след като си го купих, проверих за рецепти специално за микровълнова печка, защото само с такава разполагам в момента. Оказа се, че не се препоръчва готвенето на боб в такава печка, поне според повечето писания в Интернет. Ето като пример тази тема във форума на BG-Mamma.

Аз обаче вече си го бях взел боба и реших все пак да пробвам. Дори намерих една (нескопосано написана чрез машинен превод) рецепта:


Вече три пъти експериментирам на базата на тази рецепта и мисля, че ги нагодих нещата, така че бобът да е мек и вкусен. Ето рецептата ми:

- Бобът се накисва поне 24 часа във вода, аз дори го оставям 36 часа, така че хубаво да поеме, да се надуе и дори да почне да покълва.

- След това изсипвам водата, сипвам нова (гледайте да е достатъчно, че да не изври всичката) и го варя 8 минути на MAX.

- Отново изсипвам останалата вода, сипвам нова и отново го варя 8 минути на MAX.

- Изсипвам водата, сипвам нова и слагам подправки и други зеленчуци по избор. Примерно нарязани кръгчета морков, лук, сол, червен пипер или доматено пюре за цвят, има и вариант и да си купите готова подправка за боб, където са смесени други подправки (сол, чубрика, пипер и др.) - ПРИМЕР. Варя го на половин мощност около 20-30 минути.


неделя, 1 юли 2018 г.

Правилото "1-2-3" при лош ден

Понякога ни се случва да имаме лош ден, който не върви и не върви. Какво да направим, за да се опитаме да влезем в релси?

Пробвайте да направите три неща известни като правилото 1-2-3:

- Направете нещо, което трябва да направите. Някаква задача, която ви е възложена в работата или от вас самите. Не се оставяйте на лошото настроение. Ще се почувствате малко по-добре след като отметнете нещо в списъка си със задачи и знаете, че то е зад гърба ви.

- Направете нещо, което искате да направите. Дори и това да е просто да си купите сладолед.

- Направете нещо за някой друг. Помогнете с нещо някого или го изненадайте приятно. Доброто настроение може да ви "зарази" и вас.

Източник


събота, 30 юни 2018 г.

Носете монети в портфейла си, когато излизате сред природата

Много е неприятно да си загубиш портфейла или портмонето. В града поне има шанс някой добър човек да го намери и да ти го върне (лично ми се е случвало), но ако сме сред природата шансът за това е почти нулев. Трудно ще открием ценната си вещ сред шумата. Все пак има нещо, което може да направим. Винаги носете някакви монети в портфейла си. Ако го загубите, може да вземете детектор за метал от някъде и да обиколите с него местата, където сте били. Ако имате късмет уредът ще засече монетите.

Източник


неделя, 24 юни 2018 г.

Фалафели на фурна

СЪСТАВКИ:

- 250 гр. нахут
- 2-3 чаени лъжици зехтин
- сок от половин лимон
- половин глава лук
- 1-2 скилидки чесън
- препоръчителни подправки – кориандър, кимион, хималайска сол

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:

Нахутът се накисва във вода за 24 часа. След това се блендира и изсипва в голяма купа като се прибавя зехтин, лимонов сок, ситно нарязан лук и чесън. Кориандър, кимион и хималайска сол може да се добавят по избор. Сместа престоява в хладилника за около половин час. След това фалафелите се оформят и поставят в тава с хартия за печене. Пекат се за около 20-30 минути на фурна с вентилатор на 200 градуса.

Източник