неделя, 15 юли 2018 г.

Боб в микровълновата?

Наскоро си купих пакет суров боб, защото много ми се беше дояло. Едва след като си го купих, проверих за рецепти специално за микровълнова печка, защото само с такава разполагам в момента. Оказа се, че не се препоръчва готвенето на боб в такава печка, поне според повечето писания в Интернет. Ето като пример тази тема във форума на BG-Mamma.

Аз обаче вече си го бях взел боба и реших все пак да пробвам. Дори намерих една (нескопосано написана чрез машинен превод) рецепта:


Вече три пъти експериментирам на базата на тази рецепта и мисля, че ги нагодих нещата, така че бобът да е мек и вкусен. Ето рецептата ми:

- Бобът се накисва поне 24 часа във вода, аз дори го оставям 36 часа, така че хубаво да поеме, да се надуе и дори да почне да покълва.

- След това изсипвам водата, сипвам нова (гледайте да е достатъчно, че да не изври всичката) и го варя 8 минути на MAX.

- Отново изсипвам останалата вода, сипвам нова и отново го варя 8 минути на MAX.

- Изсипвам водата, сипвам нова и слагам подправки и други зеленчуци по избор. Примерно нарязани кръгчета морков, лук, сол, червен пипер или доматено пюре за цвят, има и вариант и да си купите готова подправка за боб, където са смесени други подправки (сол, чубрика, пипер и др.) - ПРИМЕР. Варя го на половин мощност около 20-30 минути.


Няма коментари:

Публикуване на коментар