Дребните букви. Това не е номерът с "дребния шрифт", с който често се шегуваме, примерно, че в договора ни с банката за кредит има неблагоприятни клаузи написани със съвсем малки букви. Тук става въпрос за нещо друго.
Да кажем примерно, че продавате нещо за 10 лева, но временно го пускате на 7. Нормално, новата намалена цена е с по-голям шрифт, за да привлича внимание. Според едно изследване обаче, трябва да е точно обратното - с големи цифри да напишете старата цена, а с малки новата. Мозъкът ни на подсъзнателно ниво асоциира по-малките цифри с по-малката стойност и гледа тях. Ако по-ниската намалена цена е с големия шрифт, е възможно да я игнорира, макар че именно тя го устройва.
Гледам българските търговци са решили проблема по друг начин - те изписват промоционалните цени с друг цвят - обикновено червен.
Източник
Няма коментари:
Публикуване на коментар