неделя, 15 февруари 2015 г.

Сайтове за допълнителни приходи - част 1

Важно! Прочете втората част ТУК.

В пространството се разнасят много митове за така наречената работа в интернет. Реални възможности действително има, казвам го от личен опит, но трябва да сте наясно с няколко неща. Първо, има много измамници, с които при най-добрия случай ще прахосате времето си, а може дори да загубите, ако ви подлъжат да платите разни такси, премиум членства и т.н.

Освен това обикновено за правенето на наистина добри пари чрез интернет, са необходими редица способности и знания - при тези случаи по-скоро се отива към категорията на хората работещи на свободна практика (фрилансери) - автори, редактори, програмисти и т.н. За масовия интернет потребител възможностите са по-ограничени и все пак може да се заработи някаква сума.

Дадените примери са взети от западен сайт, премахнал съм тези, които не мисля, че са приложими за българските условия. Вероятно има и други сайтове, които са по-подходящи. Освен това някои имат български еквиваленти. Все пак в настоящата статия ще дам само сайтове от оригиналния източник. Всичко останало ще е в следващи статии, защото планирам това да е цяла поредица.


Сайтове за микро-задачи


Това е проект на компанията Amazon и в него трябва да изпълнявате редица дребни задачи - примерно да категоризирате продукти, да откривате адреси и т.н. Задачите като цяло са лесни, но се изкарват центове от тях. Преди години ползвах сайта и мога да кажа, че бях доволен от резултатите. По онова време (а може би и сега), българите не можеха да теглят заработените пари. Вместо това можеха да ги ползват за да си купуват продукти от магазина на Amazon, което също ме устройваше.


ClickChores

Друг сайт със задачи, но по-скоро насочен към социалните медии. Задачите са от рода - "харесай ме във Фейсбук", "посети страницата ми" и т.н. Плащат в PayPal, метод популярен сред българите. До сега не бях чувал за този сайт, но мисля да го пробвам, изглежда многообещаващ.


Сайтове за анкети

В интернет има сайтове където участвате в проучвания и ви плащат за това.

iPoll

MySurvey

Преди време пробвах един такъв сайт. Основният проблем е, че почти няма анкети за българи. Никой не се интересува от нашето мнение, твърде малки сме. Но пък с времето нещата може да са се подобрили, а и щом дават точно тези два сайта, то те трябва да са най-добрите. Пробвайте ги, ако имате време. Пък ако има ползва от тях, пишете.

Сайтове за фрилансери

Тежката артилерия. В тези сайтове, стига да имате нужните познания, може да си намерите сравнително добра работа.

oDesk


Fiverr


Между двата дадени сайта има разлики. oDesk минава за по-сериозен и освен това там инициативата е на този, който търси да наеме някой за нещо - примерно обявите са: "трябва ми уебдизайн за страница", "трябва ми програмист за конкретен проект на C++", "трябва ми редактор на текст". Във втория сайт вие сте този който държи инициативата - това е сайт от рода "аз ще ти нарисувам аватар за 5 долара", "ще ти редактирам текст" и т.н.

Онлайн битаци

От няколко години сайтовете тип "продавалници" са изключително популярни и в България, в тях може да продадете ненужните си вещи. Не може да не сте видели рекламите, които се въртят на всякъде. Предполагам знаете и най-известния международен такъв сайт, но все пак, за да е пълна статията, съм длъжен да го спомена:

eBay

Продажба на дигитални фотографии

Ако обичате да снимате и имате наистина добри снимки, може да се се пробвате да изкарате пари от тях.

Clashot


Личният ми опит. Преди около половин година качих няколко снимки в подобен сайт, само две бяха приети, останалите не били "достатъчно качествени". Ок, две стигат за начало за да видя има ли смисъл. Проблемът е обаче, че в този сайт има МИЛИОНИ снимки, а не е само този сайт. Досега никой не е купил никоя от моите снимки и не съм изкарал и един цент.

Пари от игри

И друг път съм попадал на твърдения, че от някои игри могат да се правят пари. За пример често се дават "Team Fortress 2" и "Dota 2". Действително в тези игри има разни козметични предмети, които много играчи изгарят от желание да си закупят. Това никога не съм го разбирал - да даваш пари само за да носи героя ти по-различна шапка?! Но щом има готови да плащат, има готови и да предлагат. Повечето от козметичните предмети в тези игри всъщност не са дело на разработчиците, те са направени от играчи, които имат опит в 3D-моделирането. Трябва обаче да си наистина добър за да направиш нещо толкова добро, че да бъде прието от разработчиците, а след това другите играчи да го купуват. Част от приходите от продажби получава оригиналният създател на предмета.

Entropia Universe

Това пък е една MMO игра, която има собствена икономика. До тук нищо ново - много подобни игри имат някаква собствена икономическа система. Интересното е, че изкараните в тази игра пари могат да се обменят за съвсем истински долари. Макар и да съм запален по игрите, по някаква причина, точно тази все още не съм я пробвал и засега не мога да кажа повече. Предполагам обаче не е толкова лесно да се изкарват пари в играта, иначе да е фалирала до сега.

Няма коментари:

Публикуване на коментар