сряда, 6 май 2015 г.

На кое място по богатство в света се нареждате?

Предполагам сте си казвали понякога "ех, ако бях богат". Всъщност много от нас са доста по-богати от повечето други хора по света, просто не го осъзнаваме. Именно тук идва на помощ този сайт:


В него въвеждате:

- в коя страна живеете (не са подредени съвсем по азбучен ред, но България я има)

- стойността на недвижимото ви имущество (имоти, къща, апартамент), не оставяйте интервали - примерно не пишете "10 000", а "10000", иначе отчита само "10"

- стойността на движимото ви имущество и принадлежности (автомобил, компютър, бижута, други вещи)

- стойността на ивестициите, които сте направили (предполагам акции, пенсионни фондове и т.н.)

След това сайтът ви изчислява на кое място в света по богатство сте.

Тези изчисления разбира се са само приблизителни, но ето какво ми даде за мен:


Аз съвсем не се имам за богат, но според сайта съм в най-богатите 15% от населението на Земята!!! Може би защото оцених произволно земята и къщата в която живея на няколко десетки хиляди лева, без реално да имам представа колко струват. Ако имах апартамент в София може би дори щях да пиша за недвижимо имущество 100 000 лв и тогава сигурно щях съм в 10% най-богати земляни :)

Но като се замисля, тази класация е наистина доста реална. Милиони и милиарди хора живеят много по-зле от мен в Африка, Азия, Латинска Америка. Не трябва да се оплакваме, аз не го и правя, ние сме сравнително привилегировани да живеем в една европейска страна, пък била и най-бедната в Европа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар