петък, 1 ноември 2019 г.

Какви номера ни прилагат като потребители - част IX

Забелязали ли сте, че някои менюта в ресторантите имат кратко допълнително описание на предлаганите ястия? Вместо просто да пише примерно "Пица Маргарита, малка - 5.00 лв", са сложени още няколко допълнителни описателни реда. Това по принцип има смисъл най-вече при специалитетите, защото много хора не са запознати с тях. Едва ли са много хората обаче, които не знаят какво има в шопската салата или, че пицата Маргарита няма месо, а само сирене. Независимо обаче дали се описват специалитети или широко известни храни, има един трик, който кара хората да поръчват повече. Поне това е установило ново психологическо изследване. Храната трябва да е описана с много прилагателни. Вместо само за салатата да пише "домати, краставици и лук поръсени със сирене и подправки", много по-апетитно звучи "пресни домати и краставици с тънки резенчета лук поръсени с бяло сирене и ароматни подправки". Така някой, който е имал намерение да си поръча в началото само примерно една супа, често пъти решава да си вземе и салата.

Източник


Няма коментари:

Публикуване на коментар